21 april 2022 Rignano sull’Arno

21 april 2022 - Rignano sull'Arno, Italië

Dat slenteren in Florence maakt je toch wel moe, na de pizza, die niet te eten was en echt tegen viel naar de hostel gegaan en lekker vroeg op bed, ff lezen van de weg van morgen en om 10 uur oogjes dicht.

De hostel die ik had uitgezocht, lekker goedkoop, heeft verschillende grote zalen, ik sliep in de zaal met 18 bedden, allemaal studenten die in Florence studeren en gewoon daar 1 bed hebben gereserveerd voor enkele weken, is veelgoedkoper dan een kamer zoeken of een hotel. Gevolg is wel dat ze pas om 2 uur terug komen van een avond stappen en ik om 7 uur reisvaardig wil gaan zijn.

Dus heel rustig Aan vanmorgen, verslik ik mij bij het nemen van 1 glas water, hoesten en hoesten, kom je buiten regent het dus weer naar binnen en je rugzak aanpassen, regenhoes, paraplu in handbereik en dan onderweg.  Eerst nog een kopje koffie scoren met 2 broodjes, 1 voor nu en 1 voor onderweg.

Loop de Florence uit, langs de Arno, en een drukke verkeersweg, ca 4 km met een bult kabaal, loop je eindelijk de stad uit kom je op een hele drukke weg waar ze je de vouwen uit de broek rijden, echt niet leuk meer en dan ca 3 km ook nog, gelukkig had ik de paraplu in de rechterhand en die stak ik gewoon uit zodat de auto’s toch ff van het gas af moesten en iets uitwijken, sommige rijden dan toch nog zo dicht langs je heen dat je de plu moet terug trekken anders rijden ze ‘m kapot.

Eindelijk op 1 kruising mag ik rechtdoor en wordt het rustig, door een klein plaatsje Rimaggio waar bijna niemand rijdt, maar ook niets te beleven is, alles dicht, geen zitje en geen koffie.

Maar toen begon het pas, ik had de bergen wel gezien en waar ik al voor vreesde komt uit, je moet er over heen, eerst de Poggio Terra Bianca 434 mtr hoog en dan de Poggio dell’ilcontro 480 mtr, dan nog de Poggio Morgana van 442 mtr en dan dalen. En wanneer je nu denkt dat zijn mooie wandelpaden, nee hoor , alleen maar stenen, rotsen en grote platen steen waar je continu op moet letten.

Denk je eindelijk een mooi pad te hebben ga je rechtsaf en kom je op een hertepaadje terecht, geen hert of ree gezien maar wel veel struiken en blubber. Kom je eindelijk uit het pad, begint het weer te regenen, dus snel jas weer aan en paraplu op.

gelukkig is het nog maar 1,6 km naar de B&B waar ik heb gereserveerd, eeen hele leuke mevr. op leeftijd die gelukkig goed Duits spreekt, ze bood aan om voor mij te koken en na een goede overredingskracht van mij heb ik maar toegestemd. Dus vanavond wordt het een verrassing wat het eten betreft.

vandaag 26,2 km, 33.542 stappen en tussen de Poggio’s totaallos geweest, maar nu na het douchen is het weer prima.

Hopelijk staan er nu wel een paar foto’s bij anders morgen nog weer een kans

groetn uut Rignano,

Hans

1. Esther:
    Petje af Hans!
    En mooi vergezicht over, naar ik aanneem, Florence.
  2. Bert Vlaskamp:
    21 april 2022
    De foto’s zijn in ieder geval wel mooi! Pas maar goed jezelf en bekijk alles maar van de positieve kant!
  3. Herma:
    21 april 2022
    De kop is eraf! Heel veel succes en geniet van alle ervaringen.
  4. Elly:
    Je maakt er wel een echt avontuur van, Hans. Lekker eten vanavond. 😘
  5. Astrid:
    21 april 2022
    Florence is een fantastische stad waar je ontzettend veel indrukken opdoet en na de hele dag geslenterd te hebben loop jij de volgende dag nog “gewoon” 26 km. En ook nog eens in Italië met die kamikazen 😊Chapeau en pas goed op jezelf.
    Genieten van je verhalen! 👍
  6. Ada:
    21 april 2022
    Jammer van het weer, Hans.
    Gaat vast beter worden en misschien ook de paden.....
    De atlas van Italië ligt voor mij op tafel, dus je bent voor ons goed te volgen.
    Voor vanavond lekker slapen en morgen fit weer op
    Groetjes uit Wilnis.
    Oja... je gaat vast nog wel lekkere pizza's eten....
  7. Gerard:
    21 april 2022
    Hans, na regen komt zonneschijn 🌞 moet je maar rekenen. Heelveel plezier en succes. Leuke verhalen, ik blijf ze volgen.
  8. Marc:
    21 april 2022
    Leuk om te lezen Hans. Buen Camino.
  9. Cristien Goumans:
    21 april 2022
    Hopelijk veranderd het weer snel. Maar super leuk om je te volgen. Succes
  10. Jenny Walta:
    21 april 2022
    Leuk om te lezen Hans! Veel succes!
  11. Alies:
    21 april 2022
    Het kan alleen maar beter worden dus. Succes.
  12. Janssen Gerda:
    22 april 2022
    In de regen lopen is niet fijn maar als ik het uitzicht zie is het wel schitterend. Hoop dat je weinig regen hebt en veel kunt genieten. Ik weet dat het lopen je wel goed afgaat maar de route van vandaag zijn wel een uitdaging.
    Zet hem op!
  13. Jos Noortje:
    22 april 2022
    Fantastisch Hans ! En dan ook nog een Fata Morgana op de Poggia !! En niet eens in de woestijn ! Buen Camino ! Ik maandag naar Santiago !