20 april 2022 Florence

20 april 2022 - Florence, Italië

De trein dendert door, maar wel heel rustig, we hebben toch een paar uur kunnen slapen. Vanaf Bolonga zijn we toch wel door 40 tunnels gereden, helaas waren de bergen niet mooi op de foto te zetten.

Om 7 uur zijn we er, toch oprijd, om 6 uur werd ik wakker gemaakt en kreeg mijn ontbijt en koffie, 2 Duitse bolletjes en een beetje jam.

Bij het uitstappen kwam ik 1 Duitse man tegen, hebben samen koffie gedronken enfin is ook onderweg naar Assisi, maar hij gaat morgen eerst met de trein naar S.Eller. Volgens zijn boekje is de 1e etappe een hele saaie, maar ik wil deze wel wandelen, we zien wel. Voor morgenavond heb ik ook al een b&b gereserveerd, probeerde het in het Engels maar die mevr. sprak beter Duits en dat was voor mij ook geen probleem.

mijn Hostel opgezocht en de rugzak achtergelaten en toen weer terug om in Florence te banjeren, veel kerken en musea gezien, mijn eerste stempel opgehaald in de Santa Croce, een hele mooie kerk, ook en hele mooie kerk is in het midden van he5 oude centrum de Catedrale di Sancta Maria. Hier stond om 10 uur een wachtrij van ca 3 uur om binnen te komen. Er waren en zijn nog meer kerken die de moeite waard zijn en ook enkele musea bekeken.

maar op gegeven moment houdt het op, je ziet zoveel en er zijn zoveel mensen dat ik het niet leuk meer vond, een rustig plaatsje opgezocht en lekker in het zonnetje gezeten, dan komt toch het schudden van de trein op je af, had het gevoel dat de grond iets beweegt maar het is je evenwichtsorgaan dat dit nog steeds waar neemt, hopelijk is het morgen weg.

weer terug naar hostel Santa Monaca en mijn bed opzoeken en klaarmaken, slaap op een zaal met 18 bedden en ik heb het geluk dat ik boven slaap. We zien wel vannacht hoe het gaat, eerst ergens een pizza scoren, morgenvroeg ergens een broodje zien te krijgen en dan opweg.

Hopelijk lukken de foto erbij zetten nu wel maar we zien

fijne avond en tot morgen