19 april 2022 München

19 april 2022 - Traunstein, Duitsland

Vandaag dus de reisdag,  vanmorgen heeft Ria mij naar het station gebracht. Eerst naar Deventer, overstappen naar Arnhem en daar door naar Düsseldorf. Jammer dat ik kaartjes had gekocht want controle heb ik niet gehad.

In Düsseldorf richting München, de trein met 15 min vertraging. Gelukkig had ik 1 gereserveerde plaats genomen en inderdaad, er zat reeds iemand die ik weg moest sturen, dat ging zonder problemen want dat kennen ze hier wel.

Ook kwam iemand en die probeerde mij ook van de plaats te halen, gewoon zeggen dag ze gereserveerd hebben en wanneer je dan hun ticket vraagt lopen ze snel weg.

Het was ook druk in de trein dus ze proberen het op deze manier.

In Würtsburg hadden we pech, er was 1 kindje in de trein gevallen en daar moest 1 dokter bijkomen, even later de ambulance.

Eindelijk na 55 min weer rijden maar heb ik nog genoeg tijd om mijn nachttrein te halen.

Ja, 5 min over, dus snel naar perron 11, de wagon opzoeken en de coupe  snel zitten en direct gaan we rijden.

Nu zit ik hier met 3 duitse mensen, 2 man en 1 vrouw en we vermaken ons best, de trein rijdt lekker rustig maar het is pikkedonker buiten dus we zien niets van Oosterrijk waar we nu rijden.

Morgenvroeg half 6 ontbijt, om ca 6 uur in Florence. Dus vroeg slapen vanavond.

Groetn uut de nachttrein in Oosterrijk.

1. Gerard:
    Gute Nacht
  3. Ada:
    20 april 2022
    Buongiorno, Hans
    1ste woord, 1ste les Italiaans .......
    Groetjes Ada, en geniet van het wonderschone Florence