30 maart 2023 San Martin del Camino - Astorga

30 maart 2023 - Astorga, Spanje

Nadat we gisteren in de albergue binnen gegaan zijn, zijn we ook niet weer buiten geweest, de wind was guur en koud, binnen was het beste vertoeven.

We komen aan de praat met John, een Ier, met Raimond een Amerikaan en met de Koreaanse man naam niet uit te spreken en met een Spanjaard waarvan ik de naam niet weet, lekker gekletst over van alles en nog wat.

We hadden een gezamenlijke maaltijd wat lekker smaakte en voldoende was en tegen half 10 allemaal plat.

Helaas, om 2 uur komen er nog ‘n stuk of 8 binnen die gereserveerd hadden met veel kabaal, Spanjaarden zijn nu eenmaal luidruchtig, oké ben je net weer in slaap hoor je roepen Hans, Hans wakker worden. 10 over 7 en nu was ik voor de 1e keer eens de laatste die opstond, meestal ben ik er al uit om die tijd.

Na een goed ontbijt en half warme koffie weer op pad, de wind is weg en het loopt weer als een trein, de 1e 7 kilometers gaan onder onze voeten snel weg, en we lopen Hospital de Órbigo binnen, een mooie entree over de 12e eeuwse brug, een mooi binnen kamertje.

We gaan verder over de alternatieve route, is wel een paar kilometer langer maar veel mooier, en dat klopt, door bossen en weilanden en nu eens geen verkeer en wind om je heen.

We lopen om ca 2 uur Astoria binnen via een hele lange trap over een spoor, het duurt nog we even voordat we de stad inlopen en al die tijd hebben we zicht op de mooie kathedraal en het Gaudí gebouw wat er voor staat.

De 1e de beste herberg nemen we

, douchen, kleren wassen en dan de stad in, het is al bijna 4 uur, Gaudí is nog dicht tot 16.00 uur en we beginnen in de kerk, en werkelijk dit is een hele mooie kerk zowel van buiten als binnen, we genieten allebei van dit schoons en komen pas om 6 uur weer buiten. Wat jammer nou, Gaudí gaat om half 7 dicht en ze laten ons er niet meer in, wel scoren we een stempel en kijken nog ff in de souvenierswinkel, maar het blijft bij kijken ook al zie je iets moois maar je kunt het niet meenemen in de rugzak.

We lopen nog ff het centrum door en besluiten in de Ierse pub wat te gaan eten, een lekkere paella met een echte Guinness biertje en een macaroni met Bolonga saus.

nu is het bijna 9 uur en het verhaal is bijna klaar, weer een stralende dag gehad, lekker 25 km gewandeld en genoten. Morgen naar Foncebadón, en meteen een pittige dag, we stijgen van 700 mtr naar 1437 mtr hoogte, we laten de uitgestrekte Castilaanse en Leonese vlaktes achter ons en we beginnen aan de klim naar de Montessori de Léon in de regio Maragateria.

het weer is morgen ook goed dus we hoeven geen extra sneeuwschoenen mee te nemen.

wordt vervolgd op morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl