21 maart Burgos - Hornillos de Camino

21 maart 2023 - Burgos, Spanje

Vandaag 21 maart begint de lente, en werkelijk we lopen in prachtig weer, Burgos uit. De uitwandelend is veel mooier dan de inwandeling, we lopen lekker door een park wat geleidelijk overgaat op een mooi wandelpad. Helaas komen we op een groot kruispunt van autowegen en we worden daar links en rechts door geleid, de weg is prima maar niet leuk om te lopen, wanneer we de autowegen achter ons laten lopen we 1 dorpje binnen en daar kunnen we koffie scoren, blijkt dat we er al 12 km op hebben zitten en wat is dat snel gegaan.
We pauzeren in Rabé de las Calzada, snel weer vergeten, en komen Karin en Milco daar weer tegen, ook zij hebben in Burgos een rustdag genomen, ook komen we Jelmer tegen een man uit Nijmegen die in Burgos is begonnen te wandelen.

Na de break lopen we over weer een mooi breed pad heel langzaam omhoog en het laatste stukje nog behoorlijk stijl.

Wanneer we eindelijk boven zijn zien we Hornillos de Camino al liggen, nog maar 2 km en we zijn er. We lopen het dorp in met z’n 5en en stoppen bij de 1e de beste albergue die we zien, ziet er prachtig uit en we blijven hier lekker relaxen.

het is nog maar 12,45 wanneer we stoppen maar we hebben er al wel 22 km opzitten.

Om jullie duidelijk te maken, ik heb op mijn telefoon de website http://www.gronze .com gezet en daar staat alles op wat we willen weten, de afstand, de moeilijkheidsgraad, de schoonheid van de route, de platte grond, de hoogte lijnen en wat ook heel belangrijk is welke hostels er open zijn met telefoonnummers en platte gronden hoe je er kan komen, zo zie je maar, de pelgrim van heden ten dagen moet gewoon op z’n telefoon ‘n appje hebben waar zoiets allemaal opstaat.

Gedoucht, de was gedaan, geluncht, op het terras ontspant en ‘n lekker pilsje erbij en nu wachten tot vanavond 7 uur want dan krijgen we paella te eten, dat wordt de 1e keer hier in Spanje dus we zijn benieuwd, tot die tijd blijven samen met de zon nog lekker genieten en lekker kletsen op het mooie grasveld naast de albergue,

Wij komen de dag wel weer door dus tot…………….

1. Gerard:
    21 maart 2023
    Weer een mooi verhaal en foto’s.
    Inderdaad wel handig deze App.
    Zie morgen jullie verhaal wel weer.
    Eet smakelijk en nog een fijne wandeling morgen.
  2. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    21 maart 2023
    Hans, Ellie en de rest. Als ik die groepsfoto bekijk is het pelgrimsleven nog niet zo slecht.
    wij zijn wel een beetje jaloers op de menu van vanavond. Jullie hebben het verdiend, geniet ervan. !!!! Hopelijk blijft dat ( lente) weer aan! Veel wandelplezier.
    Groeten oet Limburg
  3. Ans Zonneveld:
    21 maart 2023
    Mooi en ontspannen 1ste lentedag!