20 maart Burgos

20 maart 2023 - Burgos, Spanje

Vanmorgen om 3 uur begonnen ze in onze slaapzaal al met de rugzak te rommelen, we wisten het wel, het was Steven die om 4 uur met de bus naar SdC moest. Om 4 uur de volgende, om 6 uur weer een pakkende en schreeuwend Spaanse vrouw die maar bleef janken, om 7 uur moesten wij er ook uit, want om 8 uur moet hier iedereen eruit.

We kijken elkaar aan en hebben beide eigelijk geen zin om te gaan wandelen, beneden komen we de Belgische jongen tegen die zegt dat hij hier nog 1 nacht kan blijven ivm een blessure, wij vragen ook een extra nacht en dat mag dus we besluiten om een rustdag in te loggen en Burgos te gaan bekijken.

Eerst gaan we op zoek naar een bar voor een desujeuno, maar alles zit dicht, eindelijk om 9 uur vinden we een bakkertje die broodjes en koffie heeft en dat gaat er lekker in.

Om kwart voor 10 staan we weer bij de kathedraal om onze stempel te halen en om de kerk te bekijken, geweldige ruimtes zien we, mooie altaren en hele mooie plafonds, we zien de grote gouden trap die een hoogte van 18 mtr overbrugd naar een deur naar buiten, we zien een hele mooie afgewerkte sacrestie, en nog veel meer. Om 12 uur staan we weer buiten en gaan op zoek naar het museum of Humen Evolution, we hebben namelijk op de weg naar Burgos door een dorpje gewandeld Atapuerca waar veel overblijfselen gevonden zijn van de per historische tijd, maar helaas het museum is op maandag gesloten.

We nemen nog iets te eten en gaan lekker nog een paar uur plat, om 5 uur gaan we de binnenstad nog weer in en kijken waar we vanavond een menu del dia kunnen scoren, gevonden, maar pas om 8 uur kunnen we naar binnen, we lopen nogmaals over de placa Mayor en genieten van de mooie gebouwen en gevels rondom dat Plein.

Nu mijn verhaal en straks lekker eten, morgen weer op pad naar Hornillos del Camino, de weg is bijna vlak, en er zijn ook geen bomen, wordt ook wel de dessert genoemd, het kan koud of warm zijn en ontzettend winderig.

We zien wel,  tot morgen.

1. Ans en Jan:
    20 maart 2023
    Na een onrustig nachtje hebben jullie een rustdag
    Je hebt mooie foto's van Burgos gemaakt. Een prachtige cathedraal.
    Morgen weer met frisse moed op pad. Zijn jullie ongeveer op de helft?
  2. Gerard:
    20 maart 2023
    Groot gelijk, lekker even genieten van de omgeving. Benieuwd naar het verhaal van morgen.
    Buen Camino
  3. Ans Zonneveld:
    20 maart 2023
    Goed gedaan een dag Burgos, prachtig en veel te zien. Vooral ook bijtanken en lekker eten.
  4. Lieke:
    20 maart 2023
    Prachtige stad, goed aangedaan om een rustdag in te lassen en morgen weer fris en fruitig de lanen op! Succes xxx
  5. Jos Noortje:
    20 maart 2023
    Nog een paar dagen en dan kom je in Boadilla del Camino. 5 km voor Fromista. De herberg El Camino is van onze vrienden, Eduardo en Jesus. Mooie beelden in de tuin. Als ze open zijn die de groeten. Jullie lopen wel snel en het gaat voorspoedig. Nog effe en dan is Santiago al in zicht. Mooie etappes verder
  6. Bert Vlaskamp:
    20 maart 2023
    Mooi verhaal weer en de kathedraal van Burgos mag je niet missen, dus verstandige keuze om een rustdag hier te nemen!
  7. Jos:
    21 maart 2023
    Soms is het ook niet verkeerd om lijf en leden een rust te geven