3 mei 2022 SAN Pietro in Vigneto

3 mei 2022 - Scritto, Italië

Een vreemde dag vandaag met heel veel gevoelens. Gisteren een hele mooie dag gehad in Gubbio, lekker gegeten met Manuela en dan kom je terug op je kamer en kijk je naar je mail.

Elke dag krijg ik van Imre een bericht dat hij ook iets heeft geschreven op Reislogger. ( Imre.Reislogger.nl)  maar sinds 29 april schrijft hij niet meer. Imre ken ik al vanaf 2019 toen we samen 1 week de camino in zuid  Frankrijk hebben gelopen en ook vaak 1 kamer hebben gedeeld, wij hebben altijd contact gehouden en ook zagen we elkaar bij de Jacobsvereniging in Utrecht, de laatste keer in maart J.l..

Imre vertelde mij dat hij naar Rome ging wandelen over de Franciscaanseweg dus langs de kust. Onderweg kon ik mooi zijn log blijven volgen tot de 29e dus, bij het nalezen van zijn reacties lees ik dat op 2 mei zijn zonen een stukje hebben geschreven dat Imre is overleden, 1 dag voor hij Rome zou binnen lopen, het is nog onbekend wat er is gebeurd. Het hakt er bij ontzettend in, wij hebben regelmatig contact over het wandelen en over het naar Rome gaan. Ben dus een beetje van streek.

Nu zit ik in een oud klooster dat gisteren is open gegaan voor pelgrims richting Assisi, een heel oud gebouw, en het wordt steeds drukker, er zijn nu al ongeveer 20 pelgrims hier die allemaal een slaapplaats willen hebben, vanavond willen eten en morgenvroeg weer met een ontbijt weg willen.

Het is gezellig om met zoveel lotgenoten bij elkaar te zijn.

wordt vervolgd

Hans

1. Ada:
    Och Hans
    Wat een verdrietig nieuws.
    Goed dat je er over schrijft.
    Ik hoop dat je het ook kunt delen met andere pelgrims.
    Hoe oud was Imre?
    Veel sterkte Hans en de welgemeende condoleances.
    Liefs Ada
  2. Dicky Kramer:
    3 mei 2022
    Hoi Hans, zoals je ziet is het gelukt om in je reisverslag te komen. Wat vreselijk van Imre, sterkte remee
  3. Jos:
    sterkte hans
  4. Cristien Goumans:
    3 mei 2022
    O jee Hans, dat is minder als je zo’n nieuws krijgt. Ik wens je heel veel sterkte. Groetjes Cristien
  5. Lieke:
    3 mei 2022
    Heftig bericht Hans en logisch dat je hierdoor van streek bent. Jullie deelden dezelfde passie, wandelen naar Rome en nu dit. Veel sterkte lieve Hans en dikke knuffel xxx
  6. Ans en Jan:
    3 mei 2022
    In je gedachten loopt Imre met je mee. Steek onderweg en in Rome een kaarsje voor hem aan.
    Heel veel sterkte. Je laat ons delen in je verdriet, we beseffen nu nog meer dat het niet allemaal vanzelfsprekend is en gewoon om deze voettocht te mogen maken. Toch blijf ik uit kijken naar je reisverhaal en je foto's. Dikke troostknuffel.
  7. Bert Vlaskamp:
    3 mei 2022
    Geen mooi nieuws om dit te moeten horen tijdens jou wandeling! Ik kan mij voorstellen dat dit er behoorlijk in hakt! Wij wensen jouw veel sterkte en we willen je toch een mooie voortzetting van jouw tocht toewensen! Probeer er wat moois van te maken!
  8. Anneke:
    3 mei 2022
    Dat is heftig nieuws voor je, grote broer. Dikke knuffel voor jou. 😘
  9. Elly:
    4 mei 2022
    Oh Hans, wat een trieste dag. Fijn dat je ons laat meeleven in je verdriet. Dikke knuffel😘
  10. Theo en José te Lintelo:
    4 mei 2022
    Dat is heftig zeg. Vooral een bekende wandelvierdaagse verliezen. Heel veel sterkte Hans.