Almelo 1 maart 2023

1 maart 2023 - Almelo, Nederland

Nog 2 nachtjes slapen, dan vertrekken wij naar Roncesvalles om daar in de albergue alles weer klaar te maken voor één heel jaar hospitaleren.

Nu zijn jullie natuurlijk nieuwsgierig wie wij zijn, en dat kan ik mij voorstellen. Wij zijn Elly en Hans, Elly is mijn wandelmaatje want na het opstarten in Roncesvalles beginnen we samen de wandeltocht naar Santiago,.

Maar nu het verhaal,  Ria vraagt aan mij om een paar quilts op te halen bij een mevrouw in de buurt van Meppel, ben in de buurt aan het werk dus een klein stukje omrijden is geen punt, ik bel aan, doet een mevrouw de deur open en zegt: oh, jij bent de wandelaar naar SdC, ja zeg ik, oh dat zou ik ook zo graag willen maar durf niet alleen, dus mijn antwoord: dan ga ik toch met je mee.

2 dagen later heeft Ria een telefoontje en heeft Elly aan de telefoon, ze vraagt naar mij en vraagt meteen of het aanbod nog geldt, natuurlijk zeg ik en Elly vind het ontzettend fijn want ze heeft met haar man en kinderen overlegd dat dit een mooie kans is nu ze niet alleen hoeft.

Om nader kennis te maken komen we op een zondagmiddag bij elkaar om de plannen uit te werken en gegevens uit te wisselen over de tocht,ook besluiten we dat we nog 1 dag ergens samen gaan wandelen om elkaar beter te leren kennen.

Tijdens die wandeling in de buurt van Havelte lekker gekletst, gewandeld en elkaar een beetje beter leren kennen, plannen gemaakt hoe en wat we gaan doen en afgesproken dat we dus de 3e maart vertrekken richting RV en dan de 10e beginnen met de wandeltocht naar SdC.

Op dit moment is bijna alles klaar, de grote rugzak en de kleine rugzak ingepakt, de auto staat klaar en alles wat mee moet naar RV in de auto gezet, we rijden met de VW Transporter en niet met de camper wat eerst de bedoeling was. Maandagmiddag pikken we Peter S. Op in SJPDP en rijden dan de laatste 40 km naar de albergue waar we dinsdag beginnen om alles klaar te maken.

Het weer is de laatste dagen slecht geweest in de Pyreneeën en het heeft veel gesneeuwd, zijn heel benieuwd hoeveel er ligt en of we kunnen wandelen en verblijven.

We laten het jullie weten zodra we er zijn.

Ook probeer ik elke dag weer een verhaal te maken en wat foto’s er bij te plaatsen.

Groetn uut Almelo en tot over een paar dagen

Hans

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. 1 maart 2023
    Heel veel succes en wandelplezier
  2. Jos Noortje:
    1 maart 2023
    Ga je volgen hoor. Er is daar nog sneeuw, doe voorzichtig maar een heel mooie wandeltijd . Gr
  3. Maud:
    1 maart 2023
    Wat leuk Hans, ik wil jullie wel volgen. Ik heb via Marisol gezien dat het pittig sneeuwt of gesneeuwd heeft rond de Pyreneeen . Hoop dat jullie erdoor komen. En leuk dat je een “nieuwe” pelgrim mag begeleiden.
    In ieder geval een goeie reis en sukses om alles weer in orde te krijgen in “onze” herberg. En een goeie “ Camino” daarna.
    Lieve groet ook van Martin.
  4. Gerard:
    1 maart 2023
    Succes Hans, ik las inderdaad op de site van Marisol dat er veel sneeuw ligt. Wij van groep 12 hebben 25 maart een video bijeenkomst om elkaar beter te leren kennen.
    Succes.
  5. Janine:
    1 maart 2023
    Fijne tijd Hans! Eerst klussen in Roncesvalles en daar ben jij goed in, en daarna lekker op weg naar Santiago de Compostela. Buen Camino!
  6. Theo en José te Lintelo:
    1 maart 2023
    Succes Hans in Roncesvalles en veel wandelplezier daar na. Wij zijn weer benieuwd naar jouw verhalen.
  7. Hans Blom AAvisie:
    Succes Hans.
  8. Henk:
    2 maart 2023
    Na het werk de ‘ontspanning door inspanning’. Dat is jou wel toevertrouwd Hans! Buen Camino!
  9. Ans en Jan:
    2 maart 2023
    Hans en Elly, succes de dagen in Roncevalles en veel wandelplezier samen op jullie wandelroute naar S de C. Ik heb nu al zin om jullie reisverslag te lezen. Groetjes.
  10. Jos:
    2 maart 2023
    Goede wandeltocht voor jullie.
  11. Anita:
    2 maart 2023
    Een fijne en goede reis, en wandeltocht naar Santiago de Compostella.
    Succes met het in orde brengen van de herberg in Roncervalles.
  12. Plieger Almelo:
    2 maart 2023
    een hele goede reis en veel wandelplezier.
    Plieger Almelo
  13. An:
    2 maart 2023
    Hallo Hans, ben benieuwd naar je ervaringen in de herberg en op je tocht naar Santiago. Ik ga je zeker volgen. Veel succes en veel plezier!
    Buon Camino!
  14. Ilse Klumpers:
    2 maart 2023
    Heel veel succes en wandel plezier. En geniet van alles wat er op jullie pad komt. Wij zijn vorig jaar in Roncesvalles geweest. Hans jij hebt er toen nog voor gezorgd dat wij met open armen werden ontvangen. Wat hebben we daar van genoten. Ook weer mooi om te horen dat Elly met jou mee gaat. Ik ken haar toevallig van de Spaanse les die ze pas heeft gevolgd. Groetjes en een goeie reis.
    Buen Camino!
  15. Ria Buitenweg:
    2 maart 2023
    Hans en Elly heel veel wandelplezier. Veel succes. Groetjes en een goeie reis.
    Ria Buitenweg
  16. Antorita Siegers:
    2 maart 2023
    Wat leuk en tegelijkertijd stoer dat jullie op pad gaan, ik verheug me erop om digi met jullie mee te mogen lopen en al jullie verhalen te mogen lezen. Succes met de voorbereidingen en goede start!
  17. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    3 maart 2023
    Hans en Elly wij wensen jullie een goede reis en veel wandelgenot. Hans, er zal wel werk genoeg zijn in RV om alles weer te laten functioneren. Wij zullen weer genieten van je reisverhalen. Toi toi toi
  18. Lieke:
    3 maart 2023
    Veel wandelplezier maar eerst een goede reis naar Rochevalle
    Trots op mijn broer x
  19. Peter:
    4 maart 2023
    Ha die Hans, zag dit verhaal in mijn spam. Ik wens je een goede en veilige reis en wie hebben nog contact over het uur en plaats waar wij elkaar zien in Saint-Jean-Pied-de-Port. Heb er zin in om samen de boel in Roncesvalles op te tuigen.
  20. Hans:
    5 maart 2023
    Elly en Hans, ik ga met heel veel belangstelling jullie reis volgen. Fijne wandeltocht, veel plezier allebei en vooral voor Elly "heel veel genieten"